It is a long journey from concept to finished product for any single bike component. Every piece takes considerable planning, design, and testing before arriving to a shop or consumer. The advent of suspension made things particularly complex, though immensely rewarding for the quality and possibilities of the ride.
With over 30 years of experience producing suspension, SR SUNTOUR is proud to be continually evolving and innovating to provide the best possible value performance for the full spectrum of the cycling world. As this spectrum expands so does the reach, the lives affected, and the stories created.
Quality Control
We have a comprehensive, in-house quality control structure which stretches from basic material analysis to fatigue testing machines equipped with hydraulic servo arms and a three-dimensional measurement approach to precisely check the dimensions. Also state-of-the-art testing machines to evaluate the strength and performance of our products are in-house which guarantees a stable and dependable supply of high quality products.
Research & Development
We always start our approach to product developments by analysing the demands of our customers. At the same time we explore new materials, new technology to incorporate them into our new products. From the development stage to the finished product we always keep in mind the requirements given from the customers regarding quality, safety and price.
WERX
The WERX program is dedicated to develop and test high end suspension products. Athletes on this program come from different backgrounds and disciplines. The spectrum goes from short travel XC to World Cup DH and Big Mountain Freeride such as the Red Bull Rampage. They have one thing in common: They are all world class riders and testers. Thanks to their feedback from competitions, training and test sessions we developed the new R2C2 cartridge. The R2C2 cartridge allows a separate damper adjustment for high and low-speed for both compression and rebound. The DB3 testing machine showed us how accurately the new damper absorbs big and fast impacts. Tests in the lab need to be verified by field tests with our World Cup racers. And yes, under racing conditions we discover some limitations from time to time. Any discovery is like a lucky break that gives us the opportunity to improve the products. We appreciate the hard work from our WERX riders all over the world and all around the year, travelling from World Cup to World Cup or going back-country to places with no phone service and epic riding.
Le competizioni XC e Marathon sono diventate tecnicamente e fisicamente più impegnative negli ultimi anni. Le gare non si vincono più in salita, per vincere servono sospensioni al top per rigidita’ e tecnologia per andare forte in discese sempre piu’ tecniche. La Sr Suntour Axon 34, come si intuisce dal nome ha gli steli da 34 mm per una maggiore rigidità e un maggiore controllo durante la guida RACE. Le eccezionali prestazioni di smorzamento costante consentite dal sistema esclusivo PCS (Piston Compensator System) La camera silenziosissima e leggera di Axon 34 e l’equalizzatore EQ garantiscono un’efficienza costante indipendente dalla forza di gravità.
Le competizioni XC e Marathon sono diventate tecnicamente e fisicamente più impegnative negli ultimi anni. Le gare non si vincono più in salita, per vincere servono sospensioni al top per rigidita’ e tecnologia per andare forte in discese sempre piu’ tecniche. La Sr Suntour Axon 34, come si intuisce dal nome ha gli steli da 34 mm per una maggiore rigidità e un maggiore controllo durante la guida RACE. Le eccezionali prestazioni di smorzamento costante consentite dal sistema esclusivo PCS (Piston Compensator System) La camera silenziosissima e leggera di Axon 34 e l’equalizzatore EQ garantiscono un’efficienza costante indipendente dalla forza di gravità.
L'AURON è tornata! Rinforzata con steli da 35 mm e dalle caratteristiche della migliore forcella da trail. Velocità, terreni impegnativi e salite difficili, è qui che entra in gioco AURON, con la sua cartuccia PCS, offre prestazioni mozzafiato abbinate a una facile manutenzione e questo a un prezzo accessibile. Adatto sia per la MTB che per la E-MTB. Questa versione della Auron è dotata di una cartuccia RC2 che permette di regolare il rebound e la compressione a bassa e alta velocità. Il sistema PCS (Piston Compensator System) separa l'olio e l'aria per avere una maggiore sicurezza nel tempo. Il nuova Auron è dotata di un nuovissimo sistema di molle ad aria negativa chiamato EQUALIZER ™ (EQ). Insieme alla cartuccia sigillata Piston Compensator System (PCS ™)
La GVX e' una forcella per bici Gravel che utilizza steli da 32 e foderi in magnesio. Escursione da 40mm. La Sr Suntour Gvx cerca di coniugare le prestazioni di una forcella a durata e affidabilità, necessarie per il mondo gravel. Una forcella permette di migliorare il grip, il comfort e anche la versatilità di una bici da gravel. Può accogliere pneumatici da 700c di generosa sezione La testa superiore e' realizzata in alluminio forgiato A6000 sostiene gli steli da 32mm in alluminio A7000 anodizzato nero. Inoltre sulla testa troviamo la regolazione idraulica della compressione (compreso bloccaggio sulla testa) e il tappo per la regolazione del precarico, chiaramente è ad aria e contribuisce a mantenere il peso della Gvx vicino ai 1725g. I foderi in magnesio hanno l’attacco del freno Flat Mount, asse passante 15×100 e sono predisposti per il montaggio del parafango specifico che viene fornito insieme alla forcella. Sotto sul fodero destro troviamo anche il registro della velocità di estensione.
La forcella SUNTOUR DUROLUX è dotata di un nuovissimo sistema di molle pneumatiche negative chiamato EQUALIZER™ (EQ). In combinazione con la nuova cartuccia sigillata Piston Compensator System (PCS ™),
La forcella SUNTOUR DUROLUX è dotata di un nuovissimo sistema di molle pneumatiche negative chiamato EQUALIZER™ (EQ). In combinazione con la nuova cartuccia sigillata Piston Compensator System (PCS ™),